Friday, October 4, 2013

ප්‍රථම පාර්ලිමේන්තු මහ මැතිවරණය


1944 වසරේදී නීතිගත කරන ලද පාර්ලිමේන්තු ආණ්ඩුක්‍රමය යටතේ පළමුවරට පාර්ලිමේන්තුවක් පිහිටුවා එහි සභිකයින් තේරීම සදහා වූ ප්‍රථම ඡන්ද විමසීම 1947 වසරේ පැවැත්වීමට නියම විය. මෙය ශ්‍රී ලංකාවේ ප්‍රථම පාර්ලිමේන්තු මැතිවරණය ලෙස ඉතිහාස පොතට එක්විය.

අද වන විට ඡන්දය ප්‍රකාශ කිරීම සදහා ඡන්ද මධ්‍යස්ථානයන්හි ඇති පත්‍රිකාවේ තම පරම අයිතිය කිසියම් වූ පක්ෂයක පුද්ගලයකු වෙනුවෙන් ලබාදීමේ ක්‍රමය ආරම්භ වූයේද ප්‍රථම වරට මෙම වසරේදීය. මින් පෙර පැවතියේ පාට ඡන්ද පෙට්ටි තුළට තම ඡන්දය ප්‍රකාශකිරීමේ ක්‍රමයයි. "කැපුවත් අපි කොළ" , "කැපුවත් අපි නිල්" යන මත ඒ වකවානුවේ ගොඩනැගුණු ඡන්ද වදන් වූයේය. අද වන විට ඒ මත යල්පැනගිය පුහු වචන බවට පත්ව ඇත්තේය.

ජීවිතය මතින්........

          ජීවිතය යනු මිනිසා ප්‍රශ්න හමුවේ තබන තවත් එක් රූපවාහිණී වැඩසටහනක් මෙන් යැයි හැගේ, කාලයක් සමග අප හමුවේ දිගහැරෙන ගැටළු සියල්ල අප ඉදිරිපත්ව සිටින ජීවිත තරගයේ ඉදිරි කඩඉම තීරණය කරන්නා වූ ගැටළු බව හෝ අවස්තාවල හැගෙන නොරහසකි. මව්කුසින් මෙළොව එළිය දකින දරුවාගේ පළමු ප්‍රශ්නය වන්නේ ජීවිතයට මුහුණ දෙනවාද ? නැතිනම් ජීවිතය හැරයානවාද ? යන ප්‍රශ්ණයයි. මේ ගැටළුවට ලයිෆ් ලයින් හෝ කෝලර් ෆ්‍රෙන්ඩ්ස් හෝ ආස්ක් දි ඕඩියන්ස් රුකුල් අවස්තා වන්හි උපකාර නොලැබේ. ජීවිත තරගයට එක්වන දරුවා මේ අභියෝගය ජයගන්නේ පෙර ආත්මයන්හි තමා විසින් කරන ලද විවිධ වූ  කුසලකර්මයන්ගේ බලයෙන් බව වටහාගත යුතු සත්‍යයකි. 

          මව්කුසින් මෙළොව එළියදුටු දරුවාගේ ජීවන තරගය ආරම්භ වූ මොහොතේ පටන් ඔහු තරගයෙන් ඉවත්වන තුරුම සමාජය නමැති වේදිකාව මත දක්වන්නා වූ රංගනයන් විටෙක තම මව්පියන්, නෑ හිත මිතුරන් මෙන්ම සමාජය පිනවීම ඔහු නිරායාසයෙන් කරනු ලබන දෑ නොවීය යයි කීම සාධාරණ වේ යයි හැගෙනු ඇත. බොහෝ විට ඔහුගේ මේ රංගනයන්හි පිටුපස කිසියම් වූ බලපෑමක් ඇත්තේ ය. 

          ජීවිතයට 


Wednesday, August 1, 2012

මිනිසා නොමිනිසා කරන මිනිසා

විධිමත් අධ්‍යාපනයක් ලබා හෝ නොළබා ඇත්තෙකු වූවද සමාජයෙන් බොහෝ දෑ උගනියි. ඒ හොද හෝ වේවා නරකක් හෝ වේවා එකිනෙකාගේ බුද්ධිමට්ටම් අනුව සමාජයේ වෙසෙන පිරිස විවිධාකාරී වූ ජීවන රටාවන්ගෙන් යුතු පුද්ගලයෝ වෙති. කෙනෙකුගේ දියුණුව නොරිස්සන, කෙනෙකුගේ අධ්‍යාපනය නොරිස්සන, තවකෙකුගේ අදහස් නොරිස්සන මෙන්ම විවිධාකාරවූ සමාජයේ ජීවත්වන මේ මිනිසා කියන සත්වකොට්ඨාශය තුල වෙසෙන (තිරි) මිනිසුන් විසින් සමාජයේ ස්වාධීනව වෙසෙන්නා කෙරෙහි ද්වේශයක්, ඊරිසියාවක් ගොඩනගාගනී එකී මිනිසාගේ ස්වාදීනත්වය පමණක් නොව ඒ පුද්ගලයාගේ ජීවනරටාවටම සාප කරමින් දැහැමින් ස්වාධීනව ජීවත්වන්නා යම් යම් දේවලට පොළබවා ගනිමින් ඔහුගේ හෝ ඇයගේ නාමය කෙළෙසීමට තැත් කරති මෙවැනි වූ කාලකන්නින්ගේ ක්‍රියාවන්ගේ ප්‍රථිපලයක් ලෙස සිරගෙවල් වල දැඩි තදබදයක්ද, උසාවි ලේඛනාගාර ගොඩගැසෙන්නට තරම් වූ පැමිණිලි පොත්වලින් පිරී පවතී රටේ මෙතරම් සමාජ පරිහානියක් සිදුවෙමින් පවතින කාළයක දැහැමිව ජීවත් වීම ඉතාමත් අසීරු කටයුක්තකි. එම (තිරිසන්) මිනිසුන් මාන බලනුයේ කෙසේ හෝ පුද්ගලයකුගේ නාමයට හානියක් කිරීමට නැතහොත් එම පුද්ගලයා සමාජයේ අපකීර්තියට පත්කිරීමටය. මෙවැනි වටපිටාවක ජීවත් වීම යනු දැලි පිහියෙන් කිරි කෑමක් වැනිය. කෙනෙකුට කරන යම්කිසි උපකාරයක් තවකෙකු දකිනුයේ ඔවුන්ගේ නරක හැසිරීමක් ලෙසය. ගැහැණියක් පිරිමියෙකු වෙත කරන උපකාරයක් වේවා, පිරිමියෙකු ගැහැණියකු වෙත කරන උපකාරයක් වේවා එය දකින පුද්ගලයා තුළ ඇතිවන්නේ ස්වේෂයක් හෝ වේවා ඊරිසියාවක් හෝ වේවා ඉන්පසු ඔහු හෝ ඇය මානබලනුයේ එකී පුද්ගලයන්ගේ චරිතයට කැළලක් ඇති කරන්නේ කෙසේද යන්නයි. මේ තුළින් ඇතැම්විට පවුල් කඩාකප්පල් වී විනාසවී යාමට පවා ඉඩක් ඇති බව ඔවුන් නොසිතන්නේ ඔවුන් තුළ හටගත් ඉරිසියාව ද්වේශය විසින් තම හර්දසාක්ෂිය වසාගෙන ඇති බවයි.

පාඩුවේ සිටින කිසිවකු අත්විදින නිදහස නොරිස්සන පුද්ගලයා මාන බලනුයේ ඔහුගේ හෝ ඇයගේ නිදහස නැතිකර දැමීමටය. මෙලෙස විටින් විට එකී නිහඩව සිටින පුද්ගලයා තුල ඇති ඉවසීමේ සීමව ඉක්මවා යාම තුල සමාජයේ තවත් අපරාධකාරයකු බිහිකරන්නට මංපාදන්නක් බව නොකිවමනාය. එය මනසක් ඇති කල්පනා ශක්තියක් ඇති කා හට උවත් වැටහෙන සත්‍යයකි.

යම්කිසි පුද්ගලයෙකු තම නිවසේ වේවා එවිට අසල්වාසීන්ගෙන්ද, කාර්යාලයේදී සහෝදර සේවකයින්ගෙන් ද, පාසලේදී හෝ වේවා වෙනත් අධ්‍යාපනික පංතියකදී සහෝදර ශිෂ්‍යයන්ගෙන්ද, වැඩිමනක් නොව පන්සලක දායක පිරිස පමණක් උව අපට උදාහරන වශයෙන් ගෙන කතාකල ගැකිය. මේ සෑම තැනකදීම සිද්ධවන ක්‍රියාදාමය එකිනෙකට වෙනස් ‍නොවේ. මේ සෑම තැනකදීම කෙනෙකු පාගා ඉදිරියට යාමට දරන උත්සාහය අනන්තය එහි කෙළවරක් අපට මේ ආත්මයේදී නම් දකිනන්ට වැසනාව නොමැත. මෙකී සත්‍ය තේරුම් ගෙන වෙසෙන පිරිසක් ද සමාජයේ නැතුවාම නොවේ. ඔවුන් සැබෑවටම මිතුරන්ය. පාසලේ, පන්සලේ, පංතියේ, කාර්යාලයේ හෝ සමාජයේ වේවා කෙනෙකුට විපතක් කරදරයක් වෙන්නට ඇත්නම් ඒ ගැන දැනගත් මොහෝතේ ඔහු හෝ ඇයව දැනුවත් කර ඒ සදහා ගතයුතු නිවැරදිම තීරන පිළිබද දැනුවත් කරන පිරිසක්ද සමාජයේ නැතුවාම නොවේ. මා සම්පූර්ණම සුද්දවන්තයෙකු වශයෙන් නොගෙන මා කතාකල දේ සමහරුන්ගේ සිත් රිදවීමටත් කළ මෝඩකම් සිහි වෙන්නටත් සිතා මා හට දැනුණු දේ සමාජයේ ඇස් ඇරගෙන ජීවත්වන සාමාන්‍ය මිනිසකු මෙන් සිට කී කරුණු ඇතැම් විට වැරදි වන්නටද පුළුවන සත්‍ය වන්නටද පුළුවන එය තීරනය වන්නේ ඔබ විසින් මා ගැන ගන්නා තීරණය අනුව නොව ඔබ ඔබ විසින් ඔබ ගැන ගන්නා තීරණය මතය ඒ තුල සිට ඔබට මා වැරදි කාරයකු වන්නටද පුළුවන නිවැරදි කාරයකු වන්නටද පුළුවන තීරනය ඔබ සතුයි



ජයෙන් ජය!


Wednesday, November 16, 2011

මනසෙහි ශක්තිය


දින කිහිපයක්ම ෆේස්බුක් හරහා මා නෙත ගැටුණු එක්තරා වැකියක් විය. එහි ඇත්ත නැත්ත පිළිබද මාගේ දැණුම් ප්‍රමාණයේ  හැටියට එහි ඇත්ත නැත්ත පිළිබද කෙටි විස්තරයක් කිරීමට කැමැත්තෙමි. සියලුම ජීවීන්ගේ ශරීරයෙහි කිසියම් වූ ශක්තියක් ඇත. එය සියලු දෙනාම දන්නා කරුණකි. 




මෙකී ශක්තියෙහි ස්වභාවය පුද්ගලයාගෙන් පුද්ගලයාට වෙනස්ය. එම ජීවී ශක්තියෙහි ස්වභාවය තීරණය වන්නේ ඒ ඒ පුද්ගලයාගේ සිතෙහි උපදින සිතිවිලි වල ස්වභාවය අනුවය. එම සිතුවිළි යහපත් හා අයහපත් 
ලෙස වර්ග දෙකකකට බෙදෙන අතර යම් කිසි පුද්ගලයකු මෛත්‍රී සහගත සිතුවිලි වලින් පෝශණය වී නම් ඔහු ගේ ශරීරයෙන් පිටවන කිරණද යහපත් වේ. එමෙන්ම මෛත්‍රී සහගත සිතුවිළි සිත්හි පිහිටන විට මුහුණෙහි මාංශපේශී ළිහිල් වී ප්‍රසන්න පෙනුමක්ද අන්‍යන්ට ප්‍රිය මනාප ස්වභාවයක් ද ඔහු හෝ ඇය කෙරේ පිරිස් නම්මවාගත හැකි තරමේ බලයක් තම සිත්හි උපදින යහපත් සිතිවල උපකාරයෙන් මනුෂ්‍යයන්ට පමණක් නොව තිරිසන් සතුන්ට මෙන්ම අමනුෂ්‍යයන්ගෙන් ද රැකවරණය ලැබේ. මේ ආකාරයටම මෙහි විරුද්ධ පැත්ත ගත් කල ඒ ඒ මනුෂ්‍යයා යම්කිසි ආකාරයකට ද් වේශ සහගත සිතුවිළි වලින් සමන්විත නම් ඉහත කී කරුණු විරුද්ධාර්ථව බලපායි.  එවිට මුහුනෙහි පමණක් නොව මස්පිඩු තද වීම, රුධිර පීඩනය වැඩිවීම, අන්‍යයන් අප්‍රිය කරවන ස්වභාවය මෙන්න විෂ්වයේ විසිර පවතින අහිතකර ශක්ති ඒ පුද්ගලයා තුළට එකතුවීම සිදුවන අතර එවැනි පුද්ගලයන්ට කෙටි කාලීන ලාබ අත් වූවද ඔවුනට දීර්ඝ කාලීන පසුතැවීම් වලට ලක් වීමට සිදුවේ.






මේ අන්දමට තම සිතින් උපදින සිතුවිළි වලට අනුව කොපවූ කේන්තියට පත්වූ අවස්තාවක කෙනෙකුගේ රූපය ලස්සන වීම සිදුවිය නොහැකි කරුණකි. ඔයා තරහ ගියාම ලස්සනයි යනුවෙන් කියන්නේ බොහොම සුලු පිරිසකි. මේ සුලු පිරිස අප හදුන්වන්නේ පෙම්වතුන් නමිනි. ඔවුන්ගේ තරහව බොහො විට පෙන්වන්නේ සිත්හි පවත්නා දැඩි ආදරය තුළින එවිට ඔයා තරහ ගියාම ලස්සනයි කියන කාරනයේ යම් සත්‍ය තාවක් ඇත.
එය පොදුවේ හැමවිටම නොවන දෙයකි.

සිතෙහි ශක්තිය පිළිබදව ඉදිරි ලිපිවලදී සවිස්තරාත්මක විග්‍රහයක් කිරීමට බලාපොරොත්තු වෙමි.

Thursday, October 6, 2011

සැනසුම් සුසුම් හෙලූ ජංගම දුරකතන

අද ලෝකයේ බොහෝ දෙනෙක් අත ඇති කුඩා ඉලෙක්ට්‍රොනික උපාංගයක් තිබේ. ඒ ජංගම දුරකතනයයි. මේ උපකරණයේ සීග්‍ර ව්‍යාප්තියට සාපේක්ෂව ඒ හා ගොඩනැගුණු අතුරු කතා ද බොහෝ ප්‍රමාණයක් ඇත. ඉන් භයානකම කතාවක් වූයේ නිතර ජංගම දුරකතන භාවිතා කරන්නන්ට මොළයේ ගෙඩි හැදෙන බවය. 

වසර ගනණාවක් ලොව පුරා ජංගම දුරකතන භාවිතාකරණ විසිඅට ලක්ෂයකට ආසන්න සෙනගක් සම්බන්ධකරගෙන වසර 15ක් තරම් කාලයක් තිස්සේ සිදු කල පරීක්ෂණයක ප්‍රතිපලය ලෝකයාට නිරාවරණය කර ඇත. එය සුභ ආරංචියකි. දීර්ඝ කාලයක් ජංගම දුරකතන භාවිතා කලත් මොළයේ ගෙඩි නොසෑදෙන බවයි. නමුත් පර්යේශකයන් මෙය භාවිතා කිරීම අනතුරුදායක නැතැයි කියන්නේ නැත. ඔවුන්ගේ පර්යේශනයට අනුව ජංගම දුරකතනය එක් වැරැද්දකින් නිදහස ලබා ඇත. නමුත් ජංගම දුරකතන භාවිතයේ දී පිළිකා ඇතිවීමට ඉඩකඩ ඇති බව පර්යේශකයන් පවසයි. 

වැඩි විස්තර සදහා පහත සම්බන්ධකය හා සම්බන්ධ වන්න.

Saturday, October 1, 2011

විනාශයට පාර කපන වින්දනය



පෘතුවිය තුළ මනුෂ්‍යයා නමැති සත්වයා බිහිවීම ඒ සුන්දර පෘතුවියේ අවසානයට පාරකපන්නක් බව පෘතුවියත් මේ පෘතුවිය ඇතුළත් විශ්වයේ තර්ජනයක් වේ යයි කීම ඔබ විශ්මයකට පත්කරන්නක් නොව සංතාපයට පත්කරවන්නකි. පෘතුවිය මත ඇතිවූ මේ සත්වයා ජීවත්වන්නට එදිනෙදා කරන කටයුතු මේ මහා විනාශයට හේතුව යයි කීම වරදක් නැත.

මේ පෘතුවිතළයේ විනාශය සංකීර්ණ වන්නට පටන් ගත්තේ කාර්මික විප්ලවට සමගාමීව බව නොරහසකි කාර්මික විප්ලවයත් සමග මිනිසුන්ගේ අවශ්‍යතා තවතවත් සංකීර්ණ වන්නට පටන් ගත්හ. ඒ පටන්ගැන්ම දැන් උඩුදුවා හමාරය එදා පටන් නිපදවුණු සියළුම ආකාරයේ භාණ්ඩ මිනිසාගේ අවශ්‍යතා මත වේගයෙන් ව්‍යාප්ත වන්නට විය. මෙය කාර්මික විප්ලවයට ප්‍රථමත් සිදුවූ නමුත් කාර්මික විප්ලවයට පසු එම ක්‍රයාවලිය වේගවත් විය. මේ මා කියන්නට යන කාරනාව කාර්මික විප්ලවය මතම පැටවීම මා කරන වරදකි.

මිනිසාගේ ආරම්භයේ සිට අද දක්වා වූ විකාශණයේ දී මිනිසාගේ වින්දනීය අවශ්‍යතා මත නිපදවුනු බොහෝ උපකරණ විනාශයකට පාරකැපීමක් බව ඒ අවදියේ නොතේරුණද අද වන විට බොහෝ රටවල් ප්‍රමාණයක් මේ තිත්ත ඇත්ත පිළිගෙන හමාරය.

ඉහත මා කී මේ අවශ්‍යතා නිසා විශාල රැකියා ප්‍රමානයන් බිහිවී ඇති බව නොරහසකි. මිනිසා මිනිසාගේ අවශ්‍යතා මත මිනිසා විසින් පරිසරයේ සමතුළිතතාවය ගැන නොසලකා සිදුකරන ඇතැම් ව්‍යාපෘති නාසා අපටත් වඩා තර්ජනයකට ලක්ව සිටින්නේ අපගේ අනාගත පරපුරත් ඔවුන්ගේ දූ දරුවනුත් බව අපිටි නොසලකා හැරීමට පලුවන් කරුණක් නොවන බව නොරහසකි.

අප තිලෝගුරු සම්මා සම්බුදුරජානන් වහන්සේ විසින් මීට වසර 2500කටත් ඉහත දේශනාකල සියලු දේ වින්දනයන්හි ගොනුව පවතී යන සමුබුද්ධ දේශනාවේ සත්‍යතාව අද අපිට තේරුම් ගතයුතුව ඇත. මක් නිසාද යත් අද වනවිට මිනිස් අවශ්‍යතාවන් මත පදනම් නොවී ඉටුකරන කිසිම ව්‍යාපෘතියක් නැති බවත්, මිනිස් අවශ්‍යතා සපුරාලීමට අප ජීවත්වන පරිසරයට සිදුකරන හානියත් ගැන ඔබ සිතාබලා තීරණයකට එළඹීම සුදුසු යයි මා සිතමි..........

සම්බුද්ධ දේශනා සදාකාලිකයි, පිළිපැදීමට හැකිනම් නිවනකරා එළඹීම පහසුබව වැටහේ...

Sunday, August 28, 2011

අධිමානසික හැකියාව

අධිමානසික හැකියාව කියූ පමණින් අපට මතකයට නැගෙනුයේ විවිධ ආශ්චර්යයන් සිදුකිරීමක් ගැනය. ඔව් ඇත්තෙන්ම එය එසේමය. අධිමානසික හැකියාව යනු සාමාන්‍ය මිනිසාට කළනොහැකි ක්‍රියාවන් සිදුකිරීයි. අපට අන්තර්ජාලය වෙත පිවිසීමට හැකිනම් මෙවැනි පුද්ගලයින් ගැන සොයා ගැනීම එතරම් අසීරු නොවන්නේය. ෙම් ඒවැනි පුද්ගලෙයකි. යූරි ගේලර්
දෙවන ලෝකයුද්ධය පැවති කාලයේ විසූ මේසිං යනු තවත් එවැනි පුද්ගලයෙකි. ඔහුට ඕනෑම පුද්ගලයෙකුගේ වේශයක් මවා පෙන්වීමට තරම් වූ බලයක් පැවති බව අසන්නට ලැබේ. ජීන් ඩික්සන් යනුද එවැනිම සිත දියුනු කල කාන්තාවකි මැය ප්‍රසිද්ධියට පත්ව සිටියේ අනාවැකි කියන්නියක ලෙසය. ඇය විසින් කියන ලද බොහෝ අනාවැකි සාර්ථක ඒවා විය. මෑතදී ඉංදියාවෙන් තවත් කුඩා දැරියකගේ විස්මිත හපන්කමක් ගැනද අපට දැනගන්නට ලැබිණි. ඇයට ඇයගේ දෑස් වසා තිබියදී පොත් කියවීමට, වර්ණ හදුනාගැනීමට, පුද්ගලයින් හදුනාගැනීමට වැනි හැකියාවක් තිබිණි. (මෙතනින් බලන්න) මෙලෙස ලෝකයේ දසදෙසින් මෙවැනි අරුමපුදුම හැකියාවන් ඇති අය අපට හමුවෙති. අපට හමුනොවන බොහෝ දෙනෙක් තවත් ඇතිබවට අනුමාන කළ හැකි කරුනු පවතී. ඉංදියාවේ හිමාලය පර්වතයෙහි වෙසෙන ඍෂීන් පිරිසක් සිටින බවට අනුමානකල හැකි සාදකධ පවතී.
මෙවැනි දස්කම් පෙන්වීමට ඇති හැකියාව බුදුදහම තුළදී හදුන්වන්නේ ඍද්ධි ප්‍රාතිහාරයන් ලෙසය. බුදු දහමට අනුව ඍද්ධි ප්‍රාතිහාර්යය පෑම භික්ෂූන්ට තහනම් වූවකි. මේ ගැන වැඩි තොරතුරු පසුදිනකදී පළකරන අතර එතෙක් මෙවැනි අධිමානසික හැකියාවන් ඇති පුද්ගලයින් පිළිබ්‍ද කරුණු ඉහත ඇති සම්බන්ධක මගින් කියවන්න.
තෙරුවන් සරණයි!

Monday, August 8, 2011

හැම විටම මගේ ළගම ඉන්න..........

“මම ඔයාට ආදරෙයි, මට ඔයා නැතුව ඉන්න බෑ, මම ඔයාගෙ හෙවනැල්ල වගේ ඔයා ලගම ඉන්නවා“ මේ වගේ දේවල් අපිට නිතර දෙවේලේ අහන්න ලැබෙන දේවල් රූප පෙට්ටිය දැම්ම ගමන් යන බොළද කතාවල මේ වගේ දෙබස් අහලම එපා වෙලා ඇත්තටම කාට හරි අපිලග අපි මැරෙනකම් ඉන්නපුළුවන්ද හැමවෙලාවෙම අපි ලග ඉන්නපුළුවන්ද ඒත් මම කියන්න යන්නේ අපි ලග මැරෙනකම් ඉන්නපුලුවන් පුද්ගලයෙක් ගැන මම මොකක්ද මේ කියන්න යන්නේ කියල සමහරවිට ඔයාලට තාම පැහැදිළි වෙලා නෑ කියල මම දන්නව ඔහොම්මම මේක කියවගෙන යන්නකෝ මෙන්න මේකයි කතාව කතාවක් කිව්වට අනේ මන්ද මේක කතාවක්මද කියල ඔන එකක් කියවලම බලන්නකෝ..............

අපි අපේ ජීවිතේ ඉපදුන දා පටන් කාගෙන්වත් පිහිටක් නැත්තම් ඒ කෙනා ලග ඉන්නේ නෑ ඒක තමයි ඇත්තම කතාව හැබැයි මම මේ කියන කතාව තිත්ත උනත් ඒක තමයි ඇත්ත ඇත්තටම කියනවනම් අපිට කාගෙන් හරි උදව්වක් නෑ කියල දැනුන ගමන් අපි ඒ කෙනා ලගින් අයින් වෙනව ඒ කියන්නේ උදාහරණයකට ගත්තොත් පාඩු ලබන ආයතනයක් ඒ ආයතනයත් එක්ක වැඩ කරන්න කිසි කෙනෙක් ඉදිරිපත් වෙන්නේ නෑ කියල ඔයාල දන්නවනේ අන්න ඒ වගේ තමයි අපි වටේ ඉන්න කවුරුත් අපේ ලග යම් දෙයක් තියෙනවනම් ඉදියි නැත්තම් අපිව අතඇරල වෙන කෙනෙක් ගාවට යනව මිනිස්සු කතාවට කියනවා මම ඔයාගේ හෙවනැලල් වගේ ඔයාගේ පස්සෙන්ම හැමදාම ඉන්නව කියල අන්න ඒ අයගෙන් ටිකක් පරිස්සම් වෙන්න ඕනේ මොකද හෙවනැල්ල හැමදාම අපිලග ඉන්නේ ආලෝකයක් තියෙනකන් විතරයි ආලෝකය නැත්තම් හෙවනැල්ල අපිලග නෑ...........

අනිත් එක තමයි අපිලග ඉන්න කවුරැත් බලන්නේ අපෙන් දෙයක් ලබාගන්න මොකද මේ ලෝකෙ කාටවත් හුදකලාව ජීවත්වෙන්න බෑ එහෙම කෙනෙකුට හුදකලාව ජීවත් වෙන්න පුලුවන් කියල කියනවනම් ඒක ලොකු විහිලුවක් මොකද මේ ලෝකේ කාටවත් තනියම ජීවත් වෙන්නබෑ කියල මෙලේ තියෙන ඕනෑම මනුස්සයෙක් දන්නව. අපි කවුරුත් එක්ක හැමදාම අපේ ලගින් ඉන්න කෙනෙකුත් මේ ලෝකේ ඉන්නවා ඒ කවුද කියල හැබැයි බොහෝ දෙනෙක් දන්නේ නෑ මොකද ගොඩක් අය ඒ ගැන හිතන්නේ නෑ. ටිකක් කල්පනාවෙන් හිතුවොත් මේ කලණමිතුරා අපිට මතක් වෙනවා. අපි ජීවිත කාලය තුලදී රැස්කරගත්ත කර්මය කියන මිත්‍රයා කළණ මිතුරා තමයි අපිත් ඒක්ක දුක සැප ෙදෙක්දිම අපිත් ඒකක් ඉන්ෙන් ෙම් මිත්‍රයා අපි කරන ලද කුසලාකුසල බල මහිමය මත ෙම් මිතුරාෙගන් අපිට වන බලපෑම ෙවනස් ෙවනවා ඒ් කියන්ෙන් ෙම් මිත්‍රයාව හැසිරවීෙම් පූර්ණ බලතල තිෙයන්ෙන් අෙප් අෙත්ම තමයි. අපි කරන කියන දේ අනුව තමයි මේ මිතුරාගෙන් අපිට වන බලපෑම තීරණය වන්නේ අපි නිරන්තරයෙන් හොදවැඩවල නිරත වෙනවානම් අපිට මිතුරාගෙන් හොද ප්‍රතිපල ලැබෙනවා යම් හෙයකින් අපේ සිතිවිළි ක්‍රියාව නොහොබිනා නැතිනම් වැරදි වැඩවලටම හිත යොදවල ඒ වැරදිත් එක්ක ජීවත් වුනොත් අපිට අපේ මිතුරාගෙන් හොදක් බලාපොරොත්තු වෙන්න බෑ...

දන්නවනේ මම කියන දේ මේ විදිහට අපිට ආදරය කරන කෙනා තමයි අපේ කර්මය අපේ කර්මය කියන මිතුරා විතරයි හොදේදිත් නරකෙදීත් අපිත් එක්ක ඉන්නේ ඉතින් යාලුවනේ අපේ හොදම මිතුරාව හොදින් හසුරුවාගන්න එක අපේ වගකීම තමයි. මේ මිතුරාව හොදින් හසුරුවා ගැනීම අපේ යුතුකම වගේම ඒක අපේ නිර්වාණය උදෙසාත් උපයෝගී කරගන්න නම් අපි අපේ ක්‍රියාව හොද කරගන්න ඕනේ එහෙම උනොත් ඉතාම කෙටි ආත්ම සංඛයාවකදී අපේ සංසාර ගමන නිමකරගත හැකිය.....

සංසාරයේ තමාගේ කළණමිතුරා තමාම වන බව මතකයේ තබාගැනීම ඔබේ යහපතටම හේතු වන්නේ ය.

Tuesday, May 3, 2011

කතරගම දෙවියන් උදෙසා යැවුණු ප්‍රථම සංදේශය.




ද කුමරු නොඑසේනම් කතරගම දෙවියන් වෙත යැවුණ පළමු සංදේශය රචනා වන්නේ කුමන රචකයෙක්කේගෙන්දැයි පැහැදිළි අනාවරණයක් නොමැත්තේය. නමුත් එය දික්වැල්ලේ සාමණේර නමින් වැඩවිසූ භික්ෂුවක් විසින් රචනා කරන ලද්දේ යයි විශ්වාසයක් තිබේ. නරේන්ද්‍ර රාජසිංහ නම් රජු සමයේ රචනා වූ මෙය රචනා කිරීමට පාදක වූයේ නරේන්ද්‍ර රාජසිංහ රජු හට දේව රැකවරණය ලබා ගැනීමටත්, දේවියට පුතකු ලබාගැනීමටත් බව කියවේ.

මෙහි සංදේශ දූතයා ලෙස කහ කුරුල්ලකු යොදා ගෙන ඇත. එහි දූත වර්ණනාව මෙසේය.

සැරද කසා කුරුලිදු - සුල කළ රුවන් රුවන්

පැහැද දිලෙයි විසිතුරු රන් රැස ලෙසි න
නිබද අමා තෙපුලෙන් වෙයි ලෙව් නද න

තොප ගුණ යසරුසිරු - පැවසිය හෙතිද කවුරු


නරේන්ද්රය රාජසිංහ රජුට දේව රැකවරණ ලබා ගැනීම සදහා මේ සන්නස රචනා වූ බව පහත දැක්වෙන මේ කවෙන් සාක්ෂාත් වේ.

පිරියසසින් සිව්රග සෙන් මැති සම ග
සිතැගි යෙහෙන් සිදුකර සිය නෑ සම ග
අභිත රුපුන් දුරුකර නිතියෙන් නොළ ග
අප නිරිදුන් රකිනට අයදු සිතු ර ග

Thursday, April 21, 2011

සුපුන් රුවන් පතිරණ: ලෝක විනාශය

සුපුන් රුවන් පතිරණ: ලෝක විනාශය

ලෝක විනාශය


මීට වසර 50කට පමණ පෙර සොයාගනු ලැබූ සෙල්ලිපියක් නිසා ලෝකය තුල කිසියම් විප්ලවයක් ආරම්භ වී ඇත. මීට වසර 50කට පමණ පෙර සොයාගනු ලැබූ මේ සෙල්ලිපිය පිළිබද අධ්‍යයනයන් සිදුකල පුරාවිද්‍යාඥයන් අනාවරණය කරගත් කරුනු වලට අනුව 2012 දෙසැම්බර් 21 වන දිනයෙන් පසුව ලෝකයේ ඉදිරි පැවැත්මක් සදහා සලකුනක් හෝ එදිනයෙන් පසුව සදහන්ව නොමැති බව අනාවරණය කරගෙන ඇති අතර මේ කරුණු මත පදනම් ව සිට පලකල විස්තරයන්ට අනුව 2012 දෙසැම්බර් 21 වන දිනයෙන් පසුව ලෝකයේ ඉදිරි පැවැත්මක් නොමැත. (පහතින් දැක්වෙන ලින්ක් 1ක් වෙතින් වැඩි විස්තර)

(http://www.2012theendoftheworld.net/how-does-the-mayan-long-count-calendar-predict-the-end-of-the-world.html)

මහා දාර්ෂණික පාකල් වෝටන් පර්‍ඩවරයා


1952 පමණ කාලයේදී මෙක්සිකෝවෙන් හමුවුණ සොහොන් ගැබක තිබී හමු වුණ පාකල් මහා දාර්ශණිකයාගේ මෘත දේහයත් ඒ අසල කරන ලද කැනීම් වලදී හමුවුණ ශිලා ලේඛණ ද 2012 දී ලෝකය විශාල ව්‍යසනයකට මුහුණ දෙන බව කියා ඇත. ඔහු විසින් ඉදිරිපත් කරන ලද කරුනුවලට අනුව පෘථුවි තලයේ තවත් කාලපරිච්ඡේදයක අවසානය වේ යැයි ඔහු විසින් අනාවැකියක් පල කර ඇති බව ඉහත කී ශිලා ලේඛන සාක්ෂි දරයි. ඔහු පවසන අන්දමට එකී පරිච්ඡේදයේ අවසානය මිනිසා විසින්ම ඇතිකරගන්නා එකකි. තාක්ෂණිකව සංවර්ධිත මිනිසා සොබාදහම පරයා ගොසින් ඊට එරෙහිව කටයුතු කරන්නට යාමෙන් කම්පාවන සොබාදහම ඔවුනට දඩුවම් ලබා දෙන බව ඔහුගේ ශිලා ලිපි ආශ්‍රයෙන් අනාවරණය කරගත් කරුණු අනුව හෙළි වෙයි. (පහතින් දැක්වෙන ලින්ක් වෙතින් වැඩි විස්තර)

http://www.2012doomsdays.com/pacalvotan.htm

http://en.wikipedia.org/wiki/Pakal_Votan#Jos.C3.A9_Arguelles.27_.22Pacal_Votan.22